România pe primele locuri la răspândirea televiziunii prin cablu

România pe primele locuri la răspândirea televiziunii prin cablu
august 16 09:28 2016 Printeaza acest articol

România pe primele locuri la răspândirea televiziunii prin cablu

România este pe unul dintre primele locuri în Europa la răspândirea televiziunii prin cablu, satelit sau IPTV.

Numărul abonamentelor aproape că s-a dublat în ultimul deceniu în România. În locurile izolate din România vechile antene cu elemenţi au fost înlocuite de micile antene parabolice. Acestea permit vizionarea televiziunii prin satelit. Dar cea mai mare acoperire o are reţeaua de cablu pe care operatorii de telecomunicaţii au dezvoltat-o constant de-a lungul anilor. Au făcut destul de rapid saltul de la televiziunea analogică la cea digitală care permite vizionarea de imagini HD.

În urmă cu un deceniu, piaţa de recepţie a programelor TV era mult mai mică decât în prezent. Marea majoritate a celor aproape 3,8 milioane de abonaţi din 2005 recepţionau prin cablu posturile de televiziune, în vreme ce antenele satelit şi conexiunile IPTV erau aproape inexistente.

România pe primele locuri la răspândirea televiziunii prin cablu

Însă, în anii ce au urmat piaţa a cunoscut o creştere spectaculoasă. Televiziunea prin cablu şi-a consolidat poziţia. În paralel s-a dezvoltat substanţial televiziunea prin satelit captată de antenele instalate la fereastra abonaţilor. Anul trecut serviciile de televiziune au sărit în premieră de șapte milioane de abonaţi. Este un grad de acoperire de 94,4% dintre gospodării. Unul dintre cele mai mari din Europa.

Din totalul de șapte milioane de abonaţi, peste patru milioane şi jumătate recepţionează televiziune prin cablu. Mai mult, 2,4 milioane sunt abonaţi ai televiziunii prin satelit. În vreme ce serviciile IPTV nu au reuşit să aibă prea mult succes şi au mai puţin de 100.000 de utilizatori. Cândva o noutate, televiziunea digitală reprezintă acum peste 60% din totalul pieţei, arată datele ANCOM.

Cel mai mare operator de servicii de recepţie a programelor TV este RCS & RDS. Are aproape 3,4 milioane de abonaţi dintre care, 2,6 milioane de abonaţi şi încă 750.000 prin satelit. Pe locul al doilea este Telekom. Cu un total de 1,45 de milioane de abonaţi la serviciile sale de televiziune prin, satelit cablu şi IPTV. Podiumul este completat de UPC cu 1,24 de milioane de abonaţi, cei mai mulţi la recepţia televiziunii prin cablu.

Transpus în procente, numărul de clienţi arată că RCS & RDS are o cotă de piaţă cumulată de aproape 47,5% pentru serviciile de televiziune prin cablu şi satelit. Compania de pe locul al doilea, Telekom deţine 20% din totalul abonamentelor, în vreme ce UPC are o cotă cumulată de piaţă de 17,5%. De remarcat este faptul că piaţa de televiziune a crescut în ultimii ani suficient de mult cât să le permită tututor marilor operatori să îşi sporească numărul de abonaţi.

În medie, fiecare abonat îşi petrece patru ore în faţa televizorului. Iar serviciile de recepţie a programelor TV, indiferent dacă sunt prin cablu sau prin satelit, au o răspândire mai mare decât internetul fix, care la finele anului trecut aduna 4,3 milioane de conexiuni.

Scrie un comentariu

0 Comentarii

Nu sunt comentarii inca!

Poti fi primul care porneste o conversatie.

Adauga comentariu

Datele tale sunt in siguranta Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată. De asemenea, alte date nu vor fi partajate cu terțe persoane.